vineri, 17 septembrie 2010

Viscol, Baiadere si Frauda la Opera Romana


Duminica (7 februarie 2010) era o seara viscoloasa, chiar ... taifunoasa, de iarna siberiana, deci numai bine de plecat la plimbare prin capitala noastra europeana.


Si cum aveam nevoie si de o destinatie precisa, am ales Opera Nationala Bucuresti !


Era o seara aniversara, in cinstea balerinei Roxana Colceag a fost programat baletul BAIADERA (balet in 2 acte de Ludwig Minkus,coregrafia Marius Petipa). Daca veti cauta pe Google imagini cu aceasta doamna nu veti gasi. Hmmmmm ... Cu toate ca are o cariera de exceptie cu nenumarate premii si turnee in lume ... O fi avand macar o geanta Vuitton ? Cre ca nu ...


Spectatori de toate varstele. Si biletele sunt pentru toate buzunarele. De la 7 lei la 65. Pentru ca e aniversare, daca era o seara obisnuita preturile ar fi inceput de la 5 lei.


Eu am luat bilet de 7 lei lei si am stat pe un loc de 65. Am fraudat Opera Romana ! M-am autodenuntat ! Ca mine a facut majoritatea ... :P


Dar aceasta nu a fost singura fapta ilegala savarsita, am mai facut si poze cu toate ca nu era voie - de aceea nu sunt foarte clare, eram fotoreporter in clandestinitate ! ;)


Interiorul cladirii Operei m-a dus cu gandul la Casa Capsa.












Baiadera inseamna dansatoare indiana (din India adica, nu cherokee din Vestul Salbatic). Baletul despre care va ziceam descrie o poveste orientala de dragoste dintre razboinicul Solor si o ... baiadera, fireste. :)





























Pe randul din fata mea era o mica melomana impreuna cu parintii sai care dirijat si a baletat pe fotoliul sau pe tot parcursul spectacolului. Viitorul tarii suna bine ...









Dupa cum observati, flacarile violet m-au urmarit si aici ... dar nu m-au atacat prea rau ... :P






Aplauze prelungite pentru toti cei care ne-au facut sa uitam de viscolul siberian de afara in frunte cu dirijorul orchestrei care a facut el insusi spectacol daca aveai inspiratia sa il privesti din cand in cand.


Ce spectacole mai urmeaza ? Aha, TANGO EMOCION ...


Spectacolul a inceput la 18,30 si s-a incheiat putin dupa ora 21,00 - o seara extraordinara !




Voi reveni curand cu o ... transmisie de la Opera Nationala Bucuresti ! :D




Si nu pot incheia decat cu vorbele lui Clive Barnes (critic de balet, fost director al revistei DANCE MAGAZINE din SUA) - "Cui nu-i place BAIADERA, nu-i place baletul."

Niciun comentariu: