marți, 9 august 2016

Unde Este Marginea Realitatii?



Cred ca m-a lovit un meteorit in cap. Pentru ca am citit o carte de literatura fantastica si mi-a placut. :D Proza scurta. Primita cadou, asa se explica faptul ca a ajuns la mine-n batatura, pentru ca altfel no way! Nu gust(am) acest tip de scriere. Dar se pare ca mai nou il gust. Si-mi place. :) Asa ca asta trebuie sa fie: m-a lovit ceva grav de tot la mansarda :)))

De fapt, ia stati asa! Mint, cu mare nerusinare. Am mai citit si alte “fantasmagorii” in trecut, tocmai mi-am amintit. Una este asta. Si ar mai fi inca vreo doua-trei. Dar despre ele, cu alta ocazie, pentru ca cel putin una dintre ele chiar merita povestita. Poate si celelalte, mai vedem.


Acum sa ma intorc la oile mele. Vara trecuta am primit cadou, fara o ocazie anume, o carte de “Povestiri de la marginea realitatii” de Dan Radoiu. Desigur, nefiind interesata de acest gen de literatura, nu auzisem de autor pana atunci. Ma rog, am ajuns acasa, am pus cartea printre altele si am uitat de ea. Pana acum vreo saptamana, cand mi-am amintit de ea. Si cand m-a apucat cheful de a o citi, cam fara chef, de fapt :D. Dar eram intr-o situatie in care trebuia sa pierd timp, fie uitandu-ma pe pereti, fie citind aceasta carte. Alegerea a venit de la sine, evident. Si ma apuc eu, gospodareste, de citit de la primul paragraf citibil al cartii. Care este de fapt patru paragrafe :D cu cateva informatii despre autor. Nascut la 13 februarie 1974. Hopaaaa, fix cu o zi inaintea mea! Deci mi-a devenit brusc simpatic :) Am continuat, asadar, cu prefata scurta si misto scrisa de Eugen Cadaru. Si apoi cu prima povestire scurta, care este de departe ceaaaa maaaai luuuuungaaaaa din volum :) Si cea mai interesanta, cumva. Se petrece la metrou :D.

Cam toate povestirile au cate o idee interesanta in ele, desi nu toate sunt la fel de reusite. Si toate se petrec, intr-adevar, la marginea realitatii. Nu pe vreo planeta fantastica, nu in vreun vechi castel nelocuit si bantuit de fantome sau alt loc din asta buhuhuuuuuu. Nu. Se petrec la metrou, in apartamente de bloc obisnuite, pe terenul de tenis, la serviciu etc. si implica obiecte cat se poate de obisnuite, cum ar fi ceainice, sifoniere, chiuvete, lifturi si altele asemenea. Unele povestiri sunt extrem de scurte, au doar o pagina – cele mai scurte povestiri scurte citite de mine vreodata :D. Toate au titluri simple, la obiect, ceea ce ma face sa afirm: se vede ca autorul e informatician :D. Alt punct in comun pe care il am cu el, in afara de zodie, (aproape) ziua, luna si anul nasterii :D (ma rog, eu am facut doar liceul de informatica, el a dus nebunia la un nivel superior :))))) ).


Concluzia e, pe scurt, ca mi-a placut neasteptat de mult. M-a surprins pozitiv, ca sa zic asa :D. Mi-a pus rotitele imaginatiei la lucru, de fapt asta mi-a placut cel mai mult. Mi-a aratat, intr-un altfel de mod si intr-o altfel de abordare, ca lucrurile simple din jurul nostru pot fi, de fapt, extrem de importante. Asa cum si o floare este un lucru extrem de simplu la prima vedere, dar deosebit de important. De exemplu, floarea Micului Print. Si altele, si altele. Intr-un fel, povestirile acestea sunt povesti, dar un pic altfel de povesti. Iar unele nu sunt povesti deloc.


Motive pentru care este posibil sa mai servesc astfel de literatura si pe viitor :) Motive pentru care va indemn sa cititi acest volum de Dan Radoiu chiar daca, in mod normal, la fel ca mine poate, nu ati face-o. Dar eu am facut-o si ma bucur. Si mi-as dori sa va bucurati si voi :).

(Titlu: Povestiri de la marginea realitatii; Autor: Dan Radoiu; editura: Crux Publishing 2015; nr. de pagini: 175; pret: 36 lei)


PS. Dupa cum mai spuneam si in alte postari precedente, de ceva timp m-am apucat de inventat Basmalutele Fericite COCO BONGO, asa incat o sa va arat cate o basmaluta la (aproape) fiecare postare de aici, de pe blog :) Legatura - probabil aparent inexistenta - dintre basmalute si carti este aceea ca ambele sunt lucruri - de fapt, activitati, mai curand - care pe mine ma fac nespus de fericita. Asa ca m-am gandit ca e posibil sa-i faca si pe altii fericiti. Cum spuneam si in prezentarea COCO BONGO de pe Facebook, imi doresc ca aceasta sa fie contributia mea patrata (pentru ca basmalutele sunt patrate :) ) de fericire, veselie, iubire si culoare in lume. :) De aceea si nu numai, COCO BONGO este, nici mai mult, nici mai putin, Fericire la Patrat :).


In cazul in care iti face cu ochiul vreuna dintre basmalutele prezentate pe acest blog, vrei sa mai vezi si alte modele, ai in minte un model cu totul nou de basmaluta sau pur si simplu esti curios (sau curioasa :D ) cu ce se mananca ele, ţup-ţup aici, pe pagina lor si numai a lor. :)




Niciun comentariu: