sâmbătă, 16 octombrie 2010

"Intre Dumnezeu si Neamul Meu"





"Am recitit de curand aceasta carte uitata demult in biblioteca mea, de care insa mi-am amintit intr-o buna zi cu soare printr-o intamplare fericita. Si primul lucru care mi-a trecut prin scufa in momentul in care o reciteam nu a fost un glonte, conform bancului, ci faptul ca toti politicienii nostri bravi de azi, fara exceptie, ar trebui sa o citeasca. Trebuie sa marturisesc aici & acum cu sinceritate ca eu nu citesc stirile de pe net sau din ziare si nici nu ma uit la televizor aproape deloc. Motivul este ca am naturelu’ simtitoriu si nu pot pentru ca sa le diger. Dar dupa umila mea parere de profana, ar trebui sa fie ca un soi de lectura obligatorie pentru ei, din care sa sustina un examen cu caracter eliminatoriu. Si asta in toate fazele urcusului lor ametitor pe scara serpuitoare a politicii mioritice, spre aducere aminte.

Pentru cei care nu stiu sau au uitat, este vorba despre o culegerea de dialoguri purtate de diversi interlocutori cu Petre Tutea imediat dupa Revolutie, precum si cateva eseuri filozofice scrise chiar de acesta."

Asta scriam eu pe un alt blog cam acum un an. Cartea am pastrat-o pe noptiera si mai citesc din cand in cand din ea, atunci cand se intampla sa-mi mai pierd speranta sau cand pur si simplu mi-e dor de Tutea. Este una dintre cele patru carti de capatai ale mele despre care mai vorbeam si aici.

Insa am o adaugire de facut, cartea ar trebui citita obligatoriu nu doar de catre politicieni, ci de catre toti romanii si mai ales de cei care si-au pierdut speranta mai mult sau mai putin. Este o terapie nemaipomenita pentru depresii, iar acest lucru il veti putea observa din citatele pe care le voi mai "arunca" din cand in cand pe acest blog.

(Fundatia Anastasia, Editura Arta Grafica 1992; numar de pagini: 450; pret original [in 1992]: 450 lei)

Niciun comentariu: